20 C
Bratislava
nedeľa, 21. júla 2024

Celkové výdavky na podcastové reklamy vzrastú o 25 % a do roku 2027 dosiahnu viac ako 5 miliárd USD

Najčítanejšie

Za posledných pár rokov sa popularita podcastov nesmierne rozrástla a prilákala milióny používateľov na celom svete. Bolo teda len otázkou času, kedy si inzerenti všimnú trend a pokúsia sa využiť výhody vznikajúceho média.

Podľa údajov prezentovaných OnlyAccounts.io celkové výdavky na podcastové reklamy dosiahnu v roku 2024 štyri miliardy dolárov, čo je štyrikrát viac ako len pred piatimi rokmi. Predpokladá sa, že toto číslo vzrastie o ďalších 25 % a do roku 2027 dosiahne viac ako 5 miliárd USD.

Celkové výdavky na reklamu sa od roku 2017 zvýšili sedemnásobne a do roku 2027 budú naďalej rásť v priemere o 400 miliónov dolárov ročne.

Hoci popularita podcastov počas pandémie prudko vzrástla, vďaka čomu si formát získal zaslúžené miesto medzi ostatnými etablovanými médiami, celý trh pokračuje v raste bez známok skorého zastavenia.

V roku 2024 bude podcasty počúvať približne 460 miliónov ľudí, čo je o 55 miliónov viac ako minulý rok a päťkrát viac ako v roku 2017. Toto obrovské publikum, väčšinou mladé, vzdelané s vysokým príjmom a vysokým skóre dôvery, sa stalo veľmi atraktívnym pre inzerentov a značky, najmä tie menšie, ktoré sa snažia osloviť konkrétnu cieľovú skupinu, vďaka čomu reklama podcastov, najväčší tok príjmov na trhu, v priebehu rokov prudko vzrástla.

Podľa prieskumu Statista Market Insights sa globálne výdavky na reklamu podcastov od roku 2017 zvýšili viac ako sedemnásobne, z približne pol miliardy dolárov na viac ako 4 miliardy dolárov. Hoci ročná miera rastu klesla z historicky najvyšších 45 % v roku 2021 na 16 % v roku 2024, ukazuje to, že obrovský boom, ktorý trh zažil počas pandémie, je nahradený stabilným rastom a investíciami.

Statista očakáva, že globálne výdavky na podcastové reklamy budú naďalej rásť v priemere o 400 miliónov USD ročne a do roku 2027 dosiahnu viac ako 5 miliárd USD. Viac ako 65 % tejto hodnoty bude pochádzať z najväčšieho reklamného odvetvia podcastov na svete, Spojených štátov. Očakáva sa, že americký trh dosiahne do roku 2027 celkové výdavky na reklamu vo výške 3,3 miliardy USD, čo je o 30 % viac ako v tomto roku.

Ďaleko nižšie nasleduje Čína s výdavkami na reklamu podcastov vo výške zhruba pol miliardy dolárov do roku 2027, čo je o 13 % viac ako tento rok. Všetky ostatné špičkové reklamné trhy podcastov, ako napríklad Japonsko, India a Brazília, zaznamenajú celkové výdavky na reklamu menej ako 100 miliónov dolárov.

Najväčší nadšenci podcastov sú v Španielsku, Spojených štátoch a Švédsku

Podcasty sú obzvlášť vhodné pre dlhý zvukový obsah, ako sú rozhovory a rozhovory, ktoré sa hlbšie venujú špecifickým témam alebo špeciálnym záujmom. Tento formát sa stal obzvlášť populárnym medzi mladším publikom a digitálnymi domorodcami a pomohol trhu rozšíriť svoju používateľskú základňu viac ako päťnásobne. Úroveň prijatia podcastov sa však na rôznych trhoch výrazne líši.

Podľa najnovšieho prieskumu Digital News Report inštitútu Reuters počúvalo podcast v mesiaci predchádzajúcom prieskumu 38 % respondentov zo 47 krajín, no najväčší nadšenci podcastov sa našli v Španielsku, Spojených štátoch a Švédsku.

Španielsko malo najvyššiu mieru prijatia podcastov, a to 44 %, oproti 39 % pred piatimi rokmi. Spojené štáty a Švédsko zaznamenali podobný rast, pričom v roku 2024 ich poslucháčov podcastov bolo 44 % a 43 %.

Prieskum tiež ukázal, že najväčší nárast prijatia podcastov zaznamenali Kanada a Spojené kráľovstvo, ktoré za päť rokov vzrástlo o 12 % a 10 %. Japonsko a Francúzsko boli na druhom konci rebríčka, kde 26 % a 28 % respondentov počúvalo za posledný mesiac pod.

Celý článok a štatistiky nájdete  > tu

(ts)

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne