Lidl v roku 2024: Spoločenská zodpovednosť v praxi

Rok 2024 bol pre Lidl Slovenská republika úspešným rokom plným projektov, ktoré pomohli tisícom ľudí, chránili prírodu a prispeli k zlepšeniu kvality života na Slovensku. Spoločne so svojimi zákazníkmi Lidl preukázal, že aj malé kroky môžu viesť k veľkým zmenám. Celková hodnota podpory z týchto projektov presiahla 2 200 000 eur.

Pomoc ľuďom v núdzi a boj proti plytvaniu jedlom

Lidl pokračoval v boji proti plytvaniu potravinami prostredníctvom projektu S Lidlom šetríme jedlom, vďaka ktorému bolo zachránených viac ako 500 ton ovocia a zeleniny, ktoré by inak skončili v koši. Zároveň najväčšia potravinová zbierka na Slovensku Podeľ sa a pomôž priniesla núdznym potraviny v hodnote 400 000 eur. Navyše, 30 000 eur pomohlo ľuďom priamo v regiónoch, kde to bolo najviac potrebné.

Starostlivosť o deti a ich zdravie

Deti boli aj tento rok jednou z hlavných priorít Lidla. Projekt Od začiatku v dobrých rukách podporil 52 rodín s deťmi, ktoré od prvých dní bojujú o svoje zdravie, pričom celková pomoc dosiahla hodnotu 52 000 eur. Počet podporených detí od začiatku projektu presiahol 300.

Školám na Slovensku Lidl venoval športové pomôcky v hodnote 33 000 eur prostredníctvom projektu Váš nákup = Veľká pomoc. Zdravotní klauni zase vďaka projektu Radosť sa nosí priniesli úsmev deťom v nemocniciach prostredníctvom 365 klaunských návštev, ktoré podporila zbierka v hodnote 70 000 eur.

Ochrana prírody a rozvoj komunitných priestorov

V rámci ekologických aktivít Lidl prispel k vyčisteniu slovenskej prírody prostredníctvom projektu Upracme si Slovensko, ktorý priniesol viac ako 334 ton odpadu. Projekt Nenechajme to plávať odstránil ďalších 70 ton odpadu zo slovenských riek.

Zároveň sa tatranské lesy rozrástli o 185 000 nových stromčekov v rámci projektu Voda pre stromy, čím sa celkový počet vysadených stromov dostal na viac ako 2 milióny.

Mestá Veľký Meder, Levoča, Košice – Dargovských hrdinov, Rožňava a Považská Bystrica sa tento rok tešili z nových mestských parkov Lidl Čistinka, ktoré vznikli na základe hlasovania obyvateľov.

Poďakovanie zákazníkom

„Vďaka našim zákazníkom, ktorí svojou podporou a angažovanosťou pomáhajú meniť Slovensko na lepšie miesto, môžeme pokračovať v našich spoločensky zodpovedných projektoch,“ uviedla Zuzana Sobotová, senior konzultantka pre CSR projekty Lidla.

Spoločný úspech

Rok 2024 ukázal, že keď sa spoja dobrí ľudia, dokážu veľké veci. Lidl spolu so svojimi zákazníkmi robí Slovensko krajším, zdravším a lepším miestom pre život. Viac o projektoch a aktivitách sa môžete dozvedieť na webe spolocenskazodpovednost.sk alebo priamo v predajniach Lidl po celom Slovensku.